Η ΕΤΕπ εγκρίνει 12 δισ. Ευρώ για μεταφορές, ενέργεια και υποδομές

«Η χρηματοδότηση αυτή περιλαμβάνει την υποστήριξη των επενδύσεων σε σιδηροδρομικές, οδικές, εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές σε όλο τον κόσμο αλλά και υποστήριξη νέων συστημάτων ανανεώσιμης ενέργειας και ασφάλειας ενεργειακού εφοδιασμού. Επίσης, συμφωνήθηκε νέες συμπράξεις χρηματοδότησης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (PPP) για επενδύσεις σε τραμ, αυτοκινητοδρόμους και διαδίκτυο», ανέφερε δήλωση της ΕΤΕπ.

Σχεδόν το ήμισυ της εγκριθείσας χρηματοδότησης, ήτοι 5 δισ. Ευρώ, θα διατεθεί σε 14 έργα μεταφορών και άλλα 4,3 δισ. Ευρώ σε ενεργειακά έργα, πρόσθεσε η ΕΤΕπ με έδρα το Λουξεμβούργο.

«Αυτό περιλαμβάνει 1,5 δισ. Ευρώ για τη νέα γραμμή 15 του μετρό του Παρισιού και 500 εκατ. Ευρώ για την κατασκευή και το νέο τροχαίο υλικό μιας νέας γραμμής στο μετρό της Μπανγκαλόρ στην Ινδία, καθώς και υποστήριξη για νέες επενδύσεις σε αστικά σιδηροδρομικά έργα στη Λιέγη, Το Αννόβερο, τη Βρέμη και την Τύνιδα αλλά και βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων στο Αμβούργο».

Το συμβούλιο της ΕΤΕπ έδωσε επίσης το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση νέων συστημάτων οδών και αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, τη Λετονία και τη Βοσνία αλλά και για ένα νέο σύστημα τηλε-διοδίων στη Σλοβενία. Συμφώνησε επίσης στην χορήγηση 546 εκατ. Ευρώ για την ανανέωση των στόλων αεροσκαφών της KLM και της Air Nostrum που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια.

Τα ενεργειακά έργα περιλαμβάνουν έργα αιολικής ενέργειας, υδροηλεκτρικής ενέργειας και έργα έξυπνων μετρητών στην Ιταλία, έργα ενεργειακής απόδοσης, ηλιακής ενέργειας, αιολικής ενέργειας και τηλεθέρμανσης στη Γαλλία, ενίσχυση και επέκταση της διανομής φυσικού αερίου στην Ιρλανδία και την Ισπανία και χρηματοδότηση της ανανεώσιμης ενέργειας και της ενεργειακής απόδοσης στην Ινδία.

Η τράπεζα δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα για την εκταμίευση των κεφαλαίων.

Η τράπεζα διερευνάται από τον παρατηρητή διαφάνειας της ΕΕ για κακοδιοίκηση, αφού τρεις ΜΚΟ διαμαρτυρήθηκαν για έλλειψη διαφάνειας και τις προσπάθειες της τράπεζας να σταματήσει την εξέταση.

 

Πηγή: euractiv.gr

Advertisements